سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 6 تير 1400 در ساعت 46 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از درگیری های فکری و ذهنی رانندگان در هنگام خرید لاستیک، خرید یک لاستیک تازه تولید شده است.

متاسفانه در کشور ما لاستیک های خارجی زیادی وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت آنها گذشته است.این مورد برای لاستیک های ساخت ایران خیلی  کمتر وجود دارد.

با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و مسیر های پر از پستی و بلندی، همچینین سرعت مطمئن را رعایت نکردن و خانواده هایی که جمعیت زیاد دارند و تکمیل ظرفیت خودرو را طبق گنجایش استاندارد رعایت نمی کنند و .... باعث ناامنی لاستیک ماشین در جاده ها و مسیرها به خصوص در هنگام مسافرت و استفاده از ماشین در مدت زمان بیشتر می شود.

سالهاست که مردم برای تعیین زمان تعویض لاستیک به عمق آج اطمینان دارند. اگر آج از "آزمایش پنی" عبور کند ، تصور می کنند لاستیک بدون در نظر گرفتن اینکه چند سال داشته باشد ، هنوز عمر دارد ، که این می تواند یک اشتباه مهلک باشد. لاستیک های قدیمی فارغ از عمق آج خطرناک هستند. در حالی که هیچ راهنمایی ایمنی مجازات شده ای درباره زمان قدیمی بودن لاستیک برای ایمن نبودن وجود دارد ، بسیاری از خودروسازان توصیه می کنند که شش سال از تاریخ تولید تعویض شود.

 

یکی از مهمترین ویژگیهای یک تایر خوب قدرت چسبندگی آن است. این چسب از طریق تجزیه و تحلیل سه ناحیه از تایر مشخص می شود.

وقتی از چسبندگی یک لاستیک معین صحبت می کنید ، ترکیب آن را توصیف می کنید. یک تایر با غلتک کم و یک تایر با عملکرد بالا دارای ترکیبات ترکیبی بسیار متفاوتی خواهد بود. ترکیب مناسب برای یک تایر معین ، سطح فوق العاده ای از چنگ را برمی گرداند. سرانجام ، آج با انجام کارهای مختلف بسته به شرایط جاده موجود ، به معادله چنگال تبدیل می شود. لاستیکی که در شرایط مرطوب خوب است با استفاده از آج خود آب را از بین می برد زیرا ماشین از جاده عبور می کند ، در حالی که یک تایر با کارایی بالا دارای الگوی آج بسیار کمتری خواهد بود زیرا هدف این است که حداکثر میزان لمس زمین را لمس کند.
برای آب و هوای مرطوب ، لاستیک فرسوده کمتر روی آن آج خواهد زد و بنابراین از خاصیت دفع آب آن کاسته می شود. به زودی خواهید فهمید که از آستانه پیچیدن پایین تری برخوردار هستید و از قابلیت ترمز کمتری که به عنوان مسافت متوقف تر نشان می دهد ، برخوردار است. در سمت تلنگر ، یک تایر فرسوده عملکردی که باعث کاهش آج شده است ، در واقع برای مدتی عملکرد آب و هوای خشک را افزایش می دهد. مانند یک لاستیک نرم و صاف مسابقه ای ، شما با یک پچ تماس بیشتر کار می کنید که قدرت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.


البته ، این برای همیشه دوام نخواهد داشت و لاستیک در نهایت خراب می شود. بنابراین حتی یک تایر کارایی فرسوده که در شرایط خشک رانده می شود ، در نهایت رفتار ضعیفی را تجربه می کند.

لاستیک های خود را زیر نظر داشته باشید و بدانید در چه شرایطی کار خواهید کرد. تایر مناسب در وسیله نقلیه مناسب و در هوای مناسب می تواند نتایج تقریبا جادویی به همراه داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که عکس این قضیه نیز صادق است.

تولیدکنندگان لاستیک در تمام دنیا وظیفه دارند  که  تاریخ تولید هر لاستیک را روی آن  به صورت یک کد سه رقمی یا چهار رقمی درج  نموده اند ، هرچند که به راحتی قابل تشخیص و تفسیر نیست.

بنا براین قبل از خرید لاستیک حتما اطلاعات خود را در خصوص تاریخ تولید لاستیک که روی لاستیک درج شده است را بالا برده و دقت لازم به عمل آورید.

اگر در هنگام تولید لاستیک در کارخانه به هر دلیلی در هنگام تولید مانند قطع برق ، تولید متوقف شود ، لاستیک به جمع لاستیک های درجه دو اضاف می شود.

استفاده از لاستیک کهنه می‌تواند منجر به خسارات جبران ناپذیر می گردد که به قیمت جان عزیزان ‌مان تمام شود.

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()